راه های تشخیص تقلبی نبودن کالا!

   

ارزان بودن محصولات آرایشی آلارم تقلبی بودن آن‌ها!

توجه به برچسب وزارت بهداشت روی محصولات آرایشی و بهداشتی و خرید از مراکز معتبر، شاید از مهم‌ترین نکات در خرید کالاهای اصل باشد، اما یکی از مهم‌ترین نشانه‌های کالاهای تقلبی ،ارزان بودن آنهاست و این امر می‌تواند آلارمی برای تشخیص کالاهای تقلبی باشد .

      اقدامات نظارتی و کنترلی وزارت بـهداشت و سایر دستگاه‌های ذیربط برای جلوگیری از تولید، واردات و عرضه کالاهای تقلبی و قاچاق ضرورتی اجتناب ناپذیر است، اما در این بین نقش خود مردم به عنوان بازرسان ویژه وزارت بهداشت شناسایی و عدم مصرف این کالا‌ها بسیار پر رنگ‌تر است که به هیچ وجه نمی‌توان منکر آن شد. 
مردم با افزایش آگاهی و اطلاعات خود در خصوص راه‌های تشخیص کالاهای تقلبی و اصل باید در هنگام خرید، این نکات را مورد توجه ویژه قرار داده و از مصرف کالاهای تقلبی موجود در بازار بپرهیزند و از این طریق راه فعالیت برخی از سودجویان را ببندند؛ چرا که استفاده از این کالا‌ها بیشترین آسیب را برای خود فرد به همراه دارد. 

      داشتن برچسب وزارت بهداشت روی محصول از مهم‌ترین نشانه‌های شناسایی کالاهای اصل از تقلبی است که مصرف کنندگان باید قبل از هر اقدامی برای خرید کالا به نصب این برچسب روی کالا توجه کنند. 
به طور کلی محصولات یا ساخت داخل و یا وارداتی هستند که برچسب هاب بهداشتی روی تمامی محصولات مورد تایید وزارت بهداشت نصب می‌شود. 
      برچسبی که روی محصولات خارجی نصب می‌شود، شامل شش مورد از جمله؛ شماره مجوز ورود محصول، نام و نوع محصول، نام و شرکت تولید کننده، نام شرکت وارد کننده، مختصری از روش مصرف و تاریخ تولید و انقضاء است که مردم باید در هنگام خرید به این موارد توجه کنند. 
      در خصوص محصولات داخلی نیز توجه به برچسب محصول که شامل ۹ مورد از جمله؛ شماره پروانه ساخت، نام و نوع محصول، شماره سری ساخت، تاریخ تولید و انقضاء، نشانی کامل کارخانه، حجم و وزن محصول، ترکیبات تشکیل دهنده محصول، شرایط نگهداری و کلمه ساخت ایران است، ضرورت دارد. 
آگاهی از مشخصات محصولات از حقوق اولیه مصرف کننده است و در صورتی که کالاهای وارداتی برچسب نداشته باشند حتماً کالای قاچاق و در صورتی که کالاهای داخلی برچسب نداشته باشند، قطعاً کالای تقلبی هستند؛ لذا این مورد کمک بسیار بزرگی در تشخیص کالاهای تقلبی و اصل خواهد بود. 

      اما در کنار نصب برچسب بهداشتی، خرید از مراکز معتبر از دیگر مواردی است که مانع از خرید کالاهای تقلبی می‌شود؛ چرا که این مراکز تحت نظارت بوده و احتمال وجود کالاهای تقلبی در آن‌ها بسیار کم است؛ لذا مردم باید جدا از خرید لوازم آرایشی و بهداشتی و هر محصول دیگری از دستفروشان مترو و خیابانی بپرهیزند. 
امروزه بسیاری از کالا‌ها با عنوان برندهای معروف در واگن‌های مترو و گوشه‌های خیابان با یک سوم قیمت عرضه می‌شوند که همین ارزان بودن نیز خود مهم‌ترین نشانه تقلبی بودن کالاست و در حقیقت می‌توان گفت آلارمی برای تقلبی بودن محصول است. 
      در حال حاضر بنا به اعلام بسیاری از کار‌شناسان و مسوولان کشور مردم یا اطاعات لازم در خصوص تشخیص کالاهای اصل و تقلبی را ندارند یا به طور کلی توجهی نسبت به این امر ندارند، در حالی که برای مقابله با این معضل اجتماعی اساسی‌ترین نقش را خود مردم دارند.
www.sinanews.ir

نایت اسکین



نظرات شما عزیزان:

فاضل
ساعت10:59---9 ارديبهشت 1391
سلام تشکر ازشما که به وبلاگم سری میزنی. خیلی خوشخالم.
پاسخ: خواهش می کنم ، استفاده می کنم . در ضمن شما هم جبران می کنی! موفق باشی


ا
ساعت0:13---3 ارديبهشت 1391
آگاهی های بسیار مفیدی بود . مرسی

غزال
ساعت13:49---30 فروردين 1391
سلام دوست عزیز. ممنون که از وبلاگم بازدید کردی. وبلاگ پرباری داری اگه با تبادل لینک موافقی بعد از اینکه با نام همیشه عاشق لینکم کردی بیا بهم بگو تا با چه اسمی لینکت کنم.

سمانه
ساعت1:19---30 فروردين 1391
سلام یاسی خانم
مطلب خوب و مفیدی گذاشتی و از طرف یکی از مصرف کننده های اوریفلیم باید از شما تشکر کنم به خاطر جواب های خوبی که برای خانم سارا گذاشتی ...
مخصوصا تشکر می کنم بابت این که نظرشو پاک نکردی و جواب دادی
من هم مانند شادی جون ، به سارا خانم پیشنهاد می کنم یه بار از این محصولات هم بخره اگه خوشش اومد که همین طوری هم می شه دوباره هم امتحانش کنه . باور کن سارا جون من نه مدیرعامل این شرکتو می شناسم و نه با مدیریت این وبلاگ آشنایی از نزدیک دارم اما فقط اینو می دونم که اوریفلیم یک محصول گیاهی سوئد هست و جنسایی رو که من از نمایندگی شهرمون تهیه کردم همشون برچسب فارسی بهداشت ایرانو داره با تاریخ انقضا و نام کارخونه و ...


ناصر
ساعت23:56---29 فروردين 1391
کاش میشد روی قلب سرنوشت
لحظه های با تو بودن را نوشت....

یاسی خانم ، اطلاعات مفیدی می دهید . متشکرم


عقیل
ساعت8:42---29 فروردين 1391
انگشتانت را
به من قرض بده
برای شمردن لحظه های نبودنت
کم آورده ام.
آپم منتظرم


هانیه
ساعت1:17---29 فروردين 1391
ممنون خیلی مفید بود
تازه اینا که چیزی نیست متاسفانه ارایشگاهها هم از محصولات غیر استاندارد استفاده میکنند که تقاصشو تا یه عمر مشتری بنده خدا باید پس بده.واقعا دقت در انتخاب خیلی مهمه و وجدان هم خوب چیزیه.با هر دست بدی با همون دست پس میگیری


شادی
ساعت23:02---28 فروردين 1391
قابل توجه هممون بخصوص اون خانمی که سؤال زیاد داشت و اسمشو یادم رفته....
ولی واقعا امروزه روز ، محصولات آرایشی بهداشتی تقلبی خیلی زیاد شده یه جا تبلیغی خوندم که نوشته بود مداد چشم هر کدام 100 تومان !!! مگه می شه به این ارزونی ....


جوجو
ساعت23:00---28 فروردين 1391
من معمولا سعی می کنم از مراکز بزرگ خرید کنم و حتـــــــمنی برچسب بهداشتشو نگاه می کنم با تاریخ انقضا
در هر صورت مطلب بجایی بود . متشکر


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • مال ای اس
  • آریس پیکس